licznik bloga

Obsługiwane przez usługę Blogger.

wtorek, 24 czerwca 2008

Who powiedziała...,

…że Ją ta książka zdołowała. Mnie z każdą przeczytaną stroną  dodaje  pewności, że nie zwariowałam i siły do kolejnej bitwy. I tak, wiem, to nie jest najpopularniejsza lektura, biorąc pod uwagę kogo inspirowała, ale mam to gdzieś.

„Mężnymi, nie dbającymi o nic, drwiącymi i gwałtownymi – takimi chce nas mieć mądrość. Ona jest kobietą i pokochać zdoła tylko wojownika”

„Można milczeć i siedzieć cicho tylko wówczas, gdy się ma łuk i strzały przy sobie.”

„Kto chce mieć przyjaciela, winien chcieć i wojować za niego, a kto wojny pragnie, winien potrafić być wrogiem.”

„Największe wydarzenia – to nie nasze najgłośniejsze, lecz nasze najcichsze godziny.”

„Najcichsze to słowa są, co burzę niosą. Myśli co  gołebim przychodzą krokiem, światem kierują.”

„Chadzam pośród tego ludu i otwartemi oczyma spoglądam (…) Męskości w ten wszystkiem niewiele i dlatego też zmężniają swe kobiety. Lecz ten tylko, kogo na twardą męskość stać zdoła w kobiecie K O B I E T Ę wyzwolić.”

F. Nietzsche „Tako rzecze Zaratustra”

3 komentarze:

  1. Mój ulubiony cytat, ale z innego dzieła – aforyzm 146:„Ten, kto walczy z monstrami, winien zważać, by samemu nie stać się potworem. Kiedy długo spoglądasz w otchłań, ona także spogląda wgłąb ciebie.”

    OdpowiedzUsuń
  2. Jezu, Kobieto! Zapomniałaś napisać, że ja to czytałam w liceum! I wtedy mnie dołowało.
    Teraz nawet bym po nią nie sięgnęła… Wolę zdrowie psychiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Hmmmm, słaby-slny człowiek pan Fryc miał kilka trafnych tekstów.

    OdpowiedzUsuń